Followers

Search This Blog

Friday, January 25, 2013

:: Alfatihah untuk arwah MAK (nenek) ::



woot woot.. lamenye jengah belog ni..huhu sejak2 berbadan dua ni.tahap malas melampau-lampau..
huuuhu..apo nak jadik!

harini genap 2minggu MAK (nenek) pergi buat selama-lamanya...al-fatihah utnuk arwah mak...nenek yg aku panggil mak..syg sgt...mak meninggal mase aku kat sabah (hanimun katenye)..mase tu TUHAn je yg tau betapa hati ni menangis..betape hati ni memberontak nak balik jb..huuuuu,mase tu ade balance 3 hari lg nak balik semenanjung...

hanya mampu doa dari jauh untuk arwah mak ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...sayuuuuu sgt hati...
dah ditakdirkan,mak pegi ketika aku dan suami disabah,nak balik pulak tiket mmg mahal sgt mase tu,,,so atas nasihat semua,xyah balik pon xpe..doa dari sana...harap mak tenang....

TUHAN lebih sygkan mak..semoga mak tenang disana-AL-FATIHAH....
rinduuu mak sgt2

--------------------------------------------------------------------------------------------------





Monday, January 7, 2013

:: 1st cuti for 2012 ::




WOOT WOOT...LUSA NAK START CUTI TAPI HARI NI BARU SUBMIT AL..HAHA..


SATRT CUTI 9 JAN 2012 SMPAI LA 15 JAN 2012..KUIKUIKUI..MANJANG CUTI JE LA AKU NI...


KALI NI CUTI NAK BEREHAT2 BERSAMA SUAMI TERCINTA..HANIMUNNNN TIME ..YEHAAA...


mari ke sabah...

nak ke pulau xboleh..sob sob sobb..

Friday, January 4, 2013

:: Minuman yg bagus ketika hamil ::

Mungkin minuman ini adalah satu perkara remeh bagi anda...tetapi sebenarnya ia boleh menimbulkan masalah kepada ibu hamil jika anda minum sebarangan. Pengambilan minuman yang tidak mengandungi fungsi positif boleh mengganggu kehamilan. Terdapat 4 jenis minuman yang bagus untuk golongan ibu hamil.

 
 1. Air Masak
berapa gelen sehari pun air masak yang anda minum tidak akan mendatangkan kesan buruk untuk kesihatan dan bayi anda. Malah ia baik untuk membantu pengaliran darah. Sebaiknya minum 2 Liter air masak sehari. Air masak adalah bersih dan bebas kuman.


 
2. Susu
Ini merupakan minuman terbaik untuk membekalkan sumber kalsium dan vitamin D terutama untuk keperluan janin anda bagi pembentukan dan pertumbuhan tulangnya. Minumlah dua gelas susu sehari dan pilih susu yang sesuai untuk ibu hamil.

 
 
3. Jus Buah-Buahan
Segelas jus buah-buahan sehari amat baik untuk ibu hamil kerana ia membekalkan vitamin.



4. Minuman Tenaga
 hehe ada kawan saya kata kalau minum yogurt masa peegnant... anak nanti akan berkulit putih... betul ke?













Read more: http://www.whiteymommy.com/2010/05/minuman-yang-bagus-untuk-ibu-hamil.html#ixzz2GyERhgKO

Wednesday, January 2, 2013

:: Syukurrr ya Allah.zuriat kami ::

Syukurr alhamdulillah..rezeki awal katenyer hehe,,


Minggu lepas ari jumaat,balik keje jer turus gerak balik kl..yuhuuuu 2minggu ko xjumpe suami..sebulan ko xjumpe family in law..huhuhu harus rinduuu :)

dan Eksited lagi bile nak buat ujian Pregnen sesame dengan suami..hehehe..
smpai2 je kl,terus balik bt caves,ontway balik tu singgah giant bt.caves..g guardian..
beli UPT...hehehe

balik umah lepak2 tengok MLM,malam b4 tido baru buat ujian air kencing tu..
dan hasilnyer...
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.

 

 Nampak x..hehe ujian 2 tu plak buat esok paginye...ngengada nak buat 2 kali..bukan ape,saje nak ngabiskan bende alah UPT tu..beli sekotak ade 2 dlm tu huhuhu...suami la eksited nak buat 2kali..hehe

alhamdulillah.2 2 ujian ade 2 line..skrg cume nak kompemkan je ngan docter,,..hehehe..suami senyum2 je..hehe..kite pulak terhegeh2 ciom die haha :p


-------------------------------------------------------------------------------------------

29 Dis 2012 - Klinik Famili 24jam Batu Caves


Doc : ye,sakit ape tu...
Aku : saya dah 2minggu xperiod doc..
Doc : dah kawen?dah penah buat UPT.?
Aku : dah,tapi tu la.nak kompemkan balik...
Doc : bile last peod ?.....
Aku : bulan 1..ehhhhhh! bulan 11..15/11/2012
Doc : haha..bulan satu yer..
Suami : dokkk gelakkan aku jer..aku nebes ok
Doc : ok ,awak kne buat ujian air kencing...

dan dan terus g kencing,suami teman..pastu tunggu result..then doc panggil masok bilik doc 

Doc : ok,tahniah...azilla,awak mengadung :)
Aku : alhamdulillah ...smbil pegang tngan suami
Suami : senyum..alhamdulilah
Doc ; tahniah,sbb kalau tgk dari tarikh last peod ni,awak dah 5 minggu...bla bla bla bla bla blaaa....

wuuuuuuuuuuuuuuuu.. ALhamdulillah ya Allah....
balik tuu senyum2 je dua2..hahahaha...

bile bgatau semua sedare,kawan baik,family..semua suke...hehee...ADIYA DAH PREGNEN!


dan dan je pas doc bgtau kite ngadung kan,kite otway balik umah je terus rase nak muntah..smpai je umah mama,terus bukak pintu kete.muntah meluah2..NASI lemak! hehehehehe....


Insyaallah,Allah permudahkan segala urusan kite yer En. Suami..walaupon dalam keadaaan pregnen ni kite masih lagi berjauhan..huuhuhu


minggu depan g hanimun..kite g be3 ea..hehehe...






pengalaman membuat aku bertambah matang,thanks Allah