Followers

Search This Blog

Wednesday, July 6, 2011

:: 1st time buat keria labu :) ::


sape tau cepat ni kuih ape??cepat2 sape tau aku bagi free je kuih ni :))

hukkhukk...berjaye buat kuih ni..sedap..sume ckp sedap..bleh jual la..hehe :)
sebenarnye ni kuih keria labu
...
meh tengok resepi die :)..
  1. separuh biji labu (lagi separoh dah buat labu masak lemak aritu)
  2. garam (secubit jer)
  3. tepong gandum (jgn gune tepung lain)
  4. gule
  5. air
simple gilekan..care die..
  1. rebuskan labu tu..smpai die empok..jangan tnye lebih2,aku hempok ko kang..
  2. lenyek labu tadi smpai lumat..
  3. cmpurkan tepong gandom dlm labu yg dah lenyek tadi..
  4. letak garam
  5. uli bahan tadi...
  6. bentokkan adunan td ikot suke..aku buat xde lobang..
  7. panaskan mnyak...
  8. goreng adunan td smpai masak n garing..
  9. angkat dan toskan..
  10. gune kuali lain,yg xde myk..masokkan gule 4 sudu..air setengah cawan..
  11. tunggu smpai gule larot n air gule tu jadik likat..masokkan adunan yg dah goreng tadi..
  12. gaul golek golek golek...matikan api..
  13. okeyh tunggu smpai gule tu lekat..hehe siap...
senanggg sangat kan..sedap plak tu.:))..

semalam magrib ude aku datang..aisehh bawak sate pulak..adehhh ..mesti la org lebih2kan sate tu kan dari kuih keria aku tu..huhu..silap time la aku masak kuih ni..hehe tpi habs jugak kuih aku..sbb yg xhabis cume 5 ketol je..aku buat semalam ade la dlm 20 ketol..huhu..alhamdulilah..pndai wat keria.:))..


 hehe..kecoh kan aku,baru buat keria labu dah nak kecoh2 kat fb..Amin cume like jer..xde pon komen..aishhhh :P...

*Mama Amin bace x belog ni..hehe ngade *


0 komen lagi: